1 Mayıs 2012 Salı

Alışveriş ve markalar

Orjinal parçalar hep ünlü markalarda mı var? Hayır. En basit bir tişörtle bile kendi tarzınızı yaratabilirsiniz. Zaten önemli olanda modadan esinlenerek tarz oluşturmak. Markaları "marka" yapanda özgünlükleri zaten. Hayır hepsi birbirine benziyor diceksiniz belki ama, bir gömleğin üzerindeki ufak değişiklikler bile özgünlüktür. Oturup hiç giyilmicek bir şey tasarlayıp dünya parasına satıcak halleri yok ya?
Annemin dilinde tüy bitti pantalonlarını tişörtlerini kesme diye diye. Napiyim dayanamıyorum. Benim maceramda böyle başladı zaten.

En çok alışveriş yaptığım mağazalar Zara, H&M, Pull&Bear, Massimo Dutti ve envai çeşit internet sitesi. Zara en büyük İspanyol markalarından biri, fiyatları son günlerde biraz artmasına rağmen kaliteli ürünlerimin baş adresi. Massimo Dutti'de Zara'nın üst firması konumunda. Kalite farkı yok. Fiyat farkı hayli var, ve tabi tarz farkı da söz konusu. Yaşım dolayısıyla tarzıma tam anlamıyla uymuyo ama orjinal parçaları bulmak mümkün. H&M ise su götürmez en iyi markalardan biri, salı pazarı misali her çeşit, her tarz kıyafet var. O kadar çok tasarım var ki elim boş çıkıyorum bazen. Kumaş kalitesi tartışılır, biraz Waikiki kıvamında. Tarz konusunda laf ettirmem ama. H&M Fashion Against AIDS bölümü açıldığında ilk tasarımları pek beğenmemiştim ancak son ürünleri çok hoşuma gitti ve böyle bir ek mağaza açmalarını takdir ettim. Üstelik izledikleri politika ve yardım toplama şekilleri çok güzel. İnsanlık için bir adım. Bu adımlar hep markalar ve zenginler tarafından atılıyor ne yazık ki...
Son gittiğimde de sadece FAAIDS'den alışveriş yaptım ve hepsi de çok güzel.
Madem bu kadar alışveriş yapıyoruz, insanlığa bir yararımız dokunsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder